Tartarus Conflict Public Rev 1.html
Uppladdad av D.Vanderhuge
Uppladdad av D.Vanderhuge
En månad har passerat sedan Tiberius Voss, CEO för Solar Nexus tillika ordförande i Koalitionen, utsattes för ett attentat. Voss undkom utan betydande skador. Attentatet utfördes mha. civila androider omprogrammerade för strid. Attentat av denna typ har inte skett sedan innan inbördeskriget och modus skickar en tydlig signal; varken Voss ställning inom Koalitionen eller Koalitionen i sig är fullt så stabil som Koalitonen vill framställa det. Dessa kunde tidigt spåras till Tartarus. Så snart detta uppdagades gav Voss ordern att det närmsta skeppet bärandes ett SELAS-detachement - SNC Kharon - skulle framrycka i högsta acceleration mot Tartarus. Voss ämnar att markera mot attentatsmännen, inte minst för att hävda sig mot andra faktioner inom Koalitionen. Ni, F Detachment, 21 Naval Special Warfare Group, befinner er mellan landsättningsskeppet SNC Kharon och Tartarus. Er bana kommer att medföra nedslag 1-4 km från ert första mål. Kharon är i hög omloppsbana kring Tartarus.. På Kharon kvarvarar ett fåtal man ur F Detachment som reserv. Ert syfte är att gripa alla personer ni kommer i kontakt med på ytan - vilka är att betrakta som misstänkta - samt säkra eventuella bevis så att gärningsmännen kan föras inför rätta.
Agera på sådant vis att Solar Nexus rykte ej skadas på ett sätt som PR-avdelningen inte kan hantera. De misstänkta är redan utmålade som terrorister, vilket ger visst spelrum.
Lokal snittgravitation är 0.97g. Lokal atmosfär har ett lufttryck på 0.8 atm vid horisontellt datum, och består av syre (>25%), kväve och livshotande mängder vätesulfid (>1000ppm). Tartarus har ingen inhemsk biosfär och ingen nämnvärd tektonisk aktivitet. Den lokala stjärnan har en ljusstyrka på 1.8 x 10^27 lum vid zenit, sett från Tartarus yta. Dygnscykeln är 28 timmar lång. Slutsatser Tartarus har en dag/nattcykel med dagsljus ungefär som soluppgång på jorden. SCBA eller lämpliga filter måste nyttjas vid all verksamhet på planetytan. Vår utrustning för strid i atmosfärsfri miljö kommer att vara tillräcklig. Strikt förbud mot att ta av systemen ska utfärdas.
Våra underrättelser baseras på frakt- och kommunikationsloggar, samt det som går att observera från hög omloppsbana. De misstänkta störsänder i anslutning till deras bas. De misstänkta har tillgång till upp till 100 androider vilka kan ha omprogrammerats för strid. Det faktiska antalet ni kommer stöta på bör vara betydligt lägre. Fraktloggar innehåller, bland annat, betydande mängder sprängmedel, LASER-system i megawattklassen, enkortsdatorer, samt maskiner och material avsedda för både additiv och subtraktiv tillverkning. Besättning från fraktfartyg har rapporterat att merparten av utrustningen som nyttjas i gruvdriften är producerad på plats på planeten. LASER-systemen avsedda att lösa planetens Kesslersyndrom har varit i drift sedan gruvdriften påbörjades. Dessa har slagit ut de KOM/OB-satteliter vi har skickat i lägre omlopp och har inte kunnat ge oss användbara underrättelser. Utifrån dessa underrättelser har följande bedömningar gjorts: Antalet androider bör ha sjunkit med minst 50 % utifrån kommunikationsloggar; gruvdriften går hårt åt androiderna och förmågan att reparera den typ av skador som uppstår är låg. Fienden väntas ha omprogrammerat samtliga androider för strid. Störsändningen är kraftfull nog att landsättningsstyrkan kommer att ha svårt att nå SNC Kharon medans den är aktiv. LASER-systemen har inte tillräcklig precision och kraft att nå Kharon förutsatt att den förblir i nuvarande omlopp. Extrahering av landsättningsstyrkan förblir omöjlig tills dess att den slagits ut. I den mån motståndaren väljer att strida, kommer han att nyttja improviserade vapensystem och improviserad minering. Vi har ingen bedömning om de vapensystemens förmågor eller begränsningar, men de är med säkerhet underlägsna våra vapensystem.
Fulcrum landsätts i sin helhet med återinträdesfordon från omlopp. Dessa är förprogrammerade - ingen interaktion från passagerare krävs för landning. När ni har landat, skjut (enligt standardförfarande för rymdlandsättning) en röd lysfackla för att markera att ni har landat och kan omedelbart verka - skjut blå i andra fall. Inledande: Sök omedelbart den UGV som innehåller materiel och aktivera denna så att den följer utsedd grupp. Sedan: Sök och slå ut störsändare samt LASER-systemen så att Kharon kan skicka förstärkningar/utrustning vid behov och möjliggöra exfiltrering. Slutligen: sök igenom den bas som utgör boplats för de misstänkta. När detta är färdigt, samordna med Kharon för exfiltrering.
* UGV:erna har ett skript som gör att de följer en given skyttegrupps gruppchef. Denna aktiveras genom scrollmenyn - “Follow me” resp “Halt”. ARMA egen AI kör fordonet - det är därför extra viktigt att gruppen går framför gruppchefen, samt att man är uppmärksam på att hålla lämpligt avstånd. UGV:n följer den som speltekniskt är gruppchef; gruppchefen kan utse en annan till spelteknisk gruppchef genom att trycka default: U (Common: Team Switch). * Era återinträdesfordon är förprogrammerade och kräver ingen interaktion från er sida. Stå rakt, då ni utsätts för ett antal G när bromsmotorerna tänds. Tryckutjämning och dörröppnande sker automatiskt när fordonet upptäcker att ni har landat. * BIKEN - Ballistic Individual Kinetic ENergy cannon - är en 20mm kanon/payload rifle. Vapnet saknar magasin. All ammunition har betydande genomslagsförmåga mot pansar samt en räckvidd på minst 1100 m. HE nyttjas med fördel mot androider, då splitterverkan ökar chansen för att bekämpa. Vapnet är byggt så att endast en liten säkerhetszon, motsvarande den för en AK4, behöver iakttas. * Drönarskyddssoldater kommer att ha granater med etikett “40mm tracer” till sin granattillsats. Granaterna är raketdrivna, autonoma drönare som söker små flygande mål. Maximal räckvidd är ca 500 m, effektiv räckvidd 400. Förfarandet för att bekämpa drönare är enkelt - rikta pipan i riktning mot ett mål och tryck av. Led målet och sikta något högt. I idealfallet bör drönaren möta sitt mål rakt framifrån målets färdriktning. Ladda omedelbart om och fortsätt skjut tills order om eld upphör utfärdas. Granaterna har betydande kinetisk energi och kan allvarligt skada en person vid felanvändning. Laddningen i granaten är stabil och briserar endast mot luftmål. Granaterna identifierar inte varandra som mål.